Aktualności 31 grudnia 2013 wyświetleń: 6536

Złóż deklarację - płać mniej za odpady!!!

Z początkiem nowego roku wchodzą w życie znowelizowane przepisy dotyczące gospodarki odpadami w Szczecinie. Wśród nich są niższe opłaty za odbiór śmieci. Zmiany wiążą się z koniecznością ponownego złożenia deklaracji. W związku z tym już od 2 stycznia urząd miasta uruchamia dodatkowe  punkty przyjmowania deklaracji od właścicieli nieruchomości.

Najważniejszą dla mieszkańców zmianą jest obniżenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Szczecinie

Od 2014  roku :

Jednocześnie właściciele nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, w której średniomiesięczne zużycie wody na nieruchomości nie przekracza 4 m3, będą mogli wyliczyć opłatę  wg metody opartej na ilości zużytej wody.

 

Ponowne złożenie deklaracji. Zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w razie zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty (zmiana stawek jest właśnie taką zmianą), konieczne jest złożenie nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.

Nową deklarację w styczniu 2014 r.  składa ten sam właściciel, który złożył pierwszą deklarację. Dopiero po złożeniu deklaracji opłata na rachunek urzędu miasta może być wnoszona w niższej wysokości. Pierwszy termin wnoszenia opłat po wejściu w życie niższych stawkę to 17 luty 2014 (opłata za styczeń i luty).

Nowe deklaracje zgodnie z ustawowym terminem należy złożyć do 15 stycznia 2014 r.

 

Deklarację można złożyć na 3 sposoby.

a. za pośrednictwem poczty - pobranie formularza do druku ze stron eurzad.szczecin.pl lub ecozmiany.szczecin.pl  i po wypełnieniu oraz podpisaniu deklaracji przesłanie jej deklaracji pocztą na adres: Urząd Miasta Szczecin, Plac Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin z dopiskiem: „DOP-1” lub „DOP-2”

b. osobiście – od 2 stycznia w godzinach 7:30 – 17:00 będzie można składać deklaracje  w specjalnie przygotowanych punktach. Właściciele indywidualni - przy pl. Armii Krajowej -  stanowiska w holu filharmonii (8 stanowisk).  Deklaracje będą przyjmowane także na prawobrzeżu przy ul. Rydla w godz. 8:00 – 16.00 w dedykowanych stanowiskach w filii Urzędu Miasta (2 stanowiska) oraz w kancelarii.

Zarządcy nieruchomości składają deklaracje na pl. Armii Krajowej w pokojach Wydziału Podatków i Opłat Lokalnych -  4 piętro Urzędu, pok. 401 i 403 – wejście od ul. Odrowąża

c. elektronicznie – poprzez stronę e-urząd i podpisanie jej z wykorzystaniem Certyfikatu Kwalifikowanego lub profilu zaufanego E- PUAP.

 

W każdym punkcie będzie możliwość pobrania formularza deklaracji oraz uzyskania informacji dotyczącej jego wypełnienia.

 

Z początkiem nowego roku wejdą w życie również pozostałe zmiany dotyczące gospodarki odpadami, wśród nich zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów wielkogabarytowych z nieruchomości w zabudowie wielorodzinnej. Odbiór powyższych odpadów od 1 stycznia 2014 roku będzie odbywał się z częstotliwością dwadzieścia cztery razy w roku – dotychczas dwanaście razy w roku.

 

Jednocześnie przypominamy, że w 2014 r. będzie realizowana w ramach opłaty usługa odbioru i zagospodarowania odpadów zielonych z nieruchomości zamieszkałych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom wprowadzono w zakres usług ich odbiór w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada każdego roku. W zabudowie jednorodzinnej właściciel nieruchomości chcący korzystać z usługi odbioru będzie zobowiązany zapewnić pojemnik na tego rodzaju odpady. Będą one wywożone raz w tygodniu.

W zabudowie wielorodzinnej odpady będą odbierane w systemie kontenerowym – na zgłoszenie właściciela nieruchomości kontener będzie wstawiany na 48 godzin (24 razy w roku) a następnie odbierany a odpady przekazane do zagospodarowania.

 

Cały czas można korzystać z infolinii 91 435 11 99 oraz 91 435 11 98, a także kontaktu e-mailowego: gospodarka_odpadami@um.szczecin.pl

aktualizowano: 2014-01-03
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: