Aktualności
Uchwały o zmianie stawek opłat oraz wzoru deklaracji opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
2 grudnia 2013 roku w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego opublikowano 2 uchwały Rady Miasta Szczecin podjęte na sesji 18 listopada 2013 r.
http://e-dziennik.szczecin.uw.gov.pl/WDU_Z/2013/4197/akt.pdf
http://e-dziennik.szczecin.uw.gov.pl/WDU_Z/2013/4196/akt.pdf
- UCHWAŁA NR XXXV/1036/13 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 18 listopada 2013 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości.
- UCHWAŁA NR XXXV/1035/13 RADY MIASTA SZCZECIN z dnia 18 listopada 2013 r. zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik
Obie wyżej wymienione uchwały wchodzą w życie po upływie 14 dni od daty ich ogłoszenia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 r..
Najważniejszą zmianą bedącą następstwem uprawomocnienia się tych aktów prawnych jest obniżenie stawek opłat za gospodarowanie odpadami dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w Szczecinie.
Od 2014 roku :
- w zabudowie jednorodzinnej: ryczałt miesięczny za gospodarstwo domowe 50 zł przy selektywnym sposobie gromadzenia odpadów i 80 zł przy nieselektywnym.
- w zabudowie wielorodzinnej: 4 zł / m3 zużytej wody przy selektywnym sposobie gromadzenia odpadów i 5 zł / m3 przy nieselektywnym sposobie.
Jednocześnie właściciele nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej, w której średniomiesięczne zużycie wody na nieruchomości nie przekracza 4 m3, , będą mogli wyliczyć opłatę wg metody opartej na ilości zużytej wody. To nowe rozwiązanie przewidziane dla tej grupy właścicieli nieruchomości prowadzących samodzielne, bądź dwuosobowe gospodarstwa domowe, dla których wprowadzenie 1 lipca 2013 r. opłaty zryczałtowanej od gospodarstwa domowego oznaczało znaczny wzrost opłat za gospodarowanie odpadami.
Ważne:
Zgodnie z art. 6m ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w razie zmiany danych będących podstawą
ustalenia wysokości należnej opłaty (zmiana stawek jest właścnie taką zmianą konieczne jest złożenie nowej deklaracji przez właściciela nieruchomości.Nową deklarację w styczniu 2014 r. składa ten sam właściciel, który złożył pierwszą deklarację. Dopiero po złożeniu deklaracji opłata na rachunek Urzędu Miasta może być wnoszona w niższej wysokości. Pierwszy termin wnoszenia opłat po wejściu w życie niższych stawke to 15 luty 2014 (opłata za styczeń i luty)